Inici  Arxiprestat  La Sagrada Família   Contacte
 Memòries de...
 Grups Parroquials
BREU HISTÒRIA
El 1866, el llibreter Josep MĒ Bocabella i el mercedari Josep MĒ Rodríguez fundaren l'Associació de devots de Sant Josep. Publicaren "El Propagador", que difonia la devoció al Sant. L'any 1882, es posà la primera pedra del Temple Expiatori de la Sagrada Família, segons el projecte de l'arquitecte Francesc Villar. El 1883, feu el relleu com a arquitecte, Antoni Gaudí, de 31 anys. El 1885, s'inaugurà i celebrà missa a l'altar de Sant Josep, a la girola de la cripta. El 1886, les congregacions marianes començaren a fer catecisme als infants del barri del Poblet a l'esplanada, vora la cripta en construcció. El 1890, començà el culte a la cripta. Gaudí proposà el nou projecte del Temple, amb els 18 campanars. El 1910, mossèn Gil Parés, capellà custodi i director de les noves escoles. El 1926, mor Gaudí. Fou enterrat a la cripta on avui reposen les seves despulles; també hi fou enterrat Bocabella, mort el 1892.

El 1930, s'erigí la parròquia, que es desmembrà de la de Sant Martí del Clot. El primer rector fou Marià Bertran. El 1936, Mn. Parés fou assassinat, i l'obrador de Gaudí així com les dependències parroquials fóren incendiats. El 1939, Mn. Manuel Torner, ecònom, va refer la cripta i restituí el culte, provisionalment, a l'església de les Dominiques. Es multiplicaren les activitats i la vida parroquial. Els rectors posteriors foren: Lluís Puig (1948), Joan Clerch (1955), Joan Pellisa (1975), i actualment Lluís Bonet i Armengol (1993).

Detall Façana del Naixement
Detall Façana de La Passió